Så er det tid til årets generalforsamling i Dansk Magnetisk Forening. Inden generalforsamlingen vil der være spændende oplæg af Andrew Hine (GreenSpur) og Asger Bech Abrahamsen (DTU). Det er muligt at deltage i generalforsamlingen, selvom man ikke har mulighed for at deltage i oplæggene.

S.U. senest mandag d. 28. Februar til Flemming Buus Bendixen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tirsdag d. 1. marts 2022 kl. 905 - 1200

905           Velkomst ved formand Peter Valler (Sintex)

910 - 955:  “Superledende generatorer til vindmøller” - ved Asger Bech Abrahamsen: Senior forsker ved Dansk Teknisk Universitet

1000 – 1045:Rare earth free permanent magnets for wind turbines- ved Andrew Hine: Commercial Director, GreenSpur Wind Limited

1100 – 1200     Generalforsamling med dagsorden i følge vedtægterne:

2. Valg af protokolfører
  3. Formandens beretning
  4. Forelæggelse af regnskab
  5. Behandling af indkomne forslag
  6. Valg
  7. Valg af bestyrelse
  8. Valg af suppleant
  9. Valg af kritisk revisor
  10. Eventuelt.

Vi kan endelig mødes fysisk igen, så vi kan med stor glæde indkalde til dette seminar på DTU.

Tirsdag d. 2. november 2021

Danmarks Tekniske Universitet

Fysikvej, Bygning 310, 4. sal, 2800 Kgs. Lyngby

Generalforsamlingen bliver afholdt tirsdag den 2. marts fra 9:00 til 12:00. Grundet den nuværende situation vil den blive afholdt online, men der vil stadig være faglige oplæg inden selve generalforsamlingen, så gå ikke glip af denne mulighed. Indkaldelse og agenda følger.

Det er med stor glæde at foreningen, i anledning af H.C. Ørsted’s 200 år for opdagelse af sammenhængen mellem elektricitet og magnetisme, kan tilbyde et gratis webinar med Stan Trout for alle medlemmer. Titlen på webinaret er "Permanent Magnet Fundamentals" og vil foregå på engelsk.

Hvis du er medlem, og ikke har modtaget en indkaldelse, så kontakt Flemming på , og er du ikke medlem og gerne vil deltage, så send ham en mail for yderligere information.

Så er det igen tid til generalforsamling. Forinden generalforsamlingen vil der være spændende oplæg af Ziwei Ouyang (DTU), Uffe Jakobsen (AU) og videnskabshistoriker Helge Kragh (KU), der i anledning af 200- året for H. C. Ørsteds opdagelse af elektromagnetismen vil give et oplæg om H. C. Ørsted og magnetismen. Efter oplæggene vil der være frokost i kantinen på Institut For Kemi og rundvisning på hhv. Ingeniørhøjskolen og Institut For Kemi af Finn Jensen og Mogens Christensen begge på Aarhus Universitet. Se indkaldelsen nedenfor for detaljer og tidspunkter i løbet af dagen. Det er muligt at deltage i generalforsamlingen, selvom man ikke har mulighed for at deltage i oplæggene og frokost forinden.

3. marts 2020

Læs mere her.